A 013

Mercedes O530 v2.0 (Alterr) + soundpack mod v3.5 (Morphi)
mapa: Berlin-Spandau (Falkensee)
licencja: CC BY-NC 4.0

Trochę historii

Dwutysięczny rok to w warszawskiej komunikacji miejskiej moment zawarcia pierwszej wieloletniej umowy na obsługę wybranych linii. Opiewał na 8 lat, wygasł w 2008 r. Wygrała go firma Rapid-Bus (później przejęta przez Connex, a następne przez Veolia Transport). Na stołeczne ulice wyruszyło 55 cytrynowo-malinowych nowych, lśniących i bardzo futurystycznych Solarisów (11 dwunastometrowych i 44 trzyosiowe piętnastometrowe).

Autobusy po upływie kilku lat nieco podupadły pod względem stanu technicznego, wpierw pojawiły się zarysowania, potem coś zaczęło stukać, w końcu kilka autobusów uległo spaleniu, a nienaprawiane usterki zmusiły Connex do poszukiwania autobusów rezerwowych, by móc wyrobić się z planem.

Pierwszym pojazdem zapasowym był średniopodłogowy niebieski Mercedes O345 Conecto. Został zakupiony przez ówczesny Rapid-Bus w 2001 r. i obsługiwał przeróżne linie hipermarketowe. W 2007 r. otrzymał numer A 012. Na liniach ZTM pojawiał się bardzo sporadycznie. Problemem była też opłata za kurs wykonany tym autobusem – Connex nie otrzymywał pełnej kwoty, gdyż A 012 nie spełniał wszystkich wymogów okreslonych w przetargu (chociażby nie był niskopodłogowy).

Przewoźnik zaczął się rozglądać zatem za autobusem mogącym stanowić rezerwę za Solarisy i spełniającym wszystkie wymogi ZTM. Wybór padł na wtedy trzyletniego (wyprodukowanego w 2004 r.) Mercedesa Citaro. Pojazd został odkupiony od polskiego oddziału Evobus, przemalowany w barwy warszawskie i oznaczony numerem A 013. Otrzymał także kasetę na tablicę boczną pochodzącą z jednego z posiadanych przez Veolię Solarisów.

Po zakończeniu obowiązywania kontraktu autobus trafił na Pomorze, do tamtejszych oddziałów Veolia Transport – do Gdyni, w 2009 r. do Tczewa, a w 2013 r. został zakupiony przez sosnowieckie PKM, gdzie otrzymał numer taborowy 732.

Instalacja

  • wypakuj tekstury do folderu z autobusem\Texture\rep
  • sprawdź, czy działa wszystko tak, jak powinno.
  • jeśli wszystko działa, szerokiej drogi!

Porady

Realizm będzie jeszcze większy, gdy stworzysz „pusty” numer taborowy, a jako numer rejestracyjny wpiszesz „WD-70112

Chcesz wiedzieć więcej?

Zdjęcia i całą historię A 013 znajdziesz w serwisie Phototrans

Kopiuj, korzystaj, acz nie modyfikuj!

POBIERZ (DOWNLOAD)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s