8400

Solaris Urbino 18 (bez modyfikacji)
mapa: Projekt Szczecin 4.0 (pętla Gocław)
licencja: CC BY-NC 4.0

Trochę historii

2005 rok zapisał się w historii stołecznej komunikacji miejskiej jako początek wielkiej rewolucji. We wrześniu tego roku zostały dostarczone pierwsze klimatyzowane autobusy, a zarazem pierwsze przegubowe Solarisy (poprzedni przetarg na przegubowce dla MZA w 2001 r. wygrał MAN) i pierwsi przedstawiciele trzeciej generacji pojazdów Urbino.

Pierwsze trzy autobusy (8401, 8402 i 8403) wyróżniały się ozdobnym oklejeniem okien między pierwszymi a drugimi drzwiami. Jamnik z wiatraczkiem zniknął następnego dnia po liniowej premierze – mimo że mieścił się pod tablicą boczną, to zakrywał miejsce poniżej, a właśnie tam są podwieszane kartki z informacjami o krótkotrwałych zmianach trasy i zmianach rozkładów jazdy. Logo Solarisa wraz z życzeniami znikało w miarę upływu lat – o ile nie ubywało liter po codziennym myciu na myjni po zjeździe do zajezdni – to ten napis nie był ponownie przyklejany po stłuczeniu jednego z okien. Aktualnie żaden z autobusów nie posiada ani jednej z tych ozdób.

O malowaniu

  1. To malowanie typowe dla pierwszej serii warszawskich Solarisów Urbino 18 (o numerach 8201-8240 i 8401-8440)
  2. Występuje jednak zbyt wiele różnic (wykończenie wnętrza bliższe autobusom z 2007 r., ilość drzwi, typ foteli, wyświetlacz boczny itp.), że jest to jednak malowanie fikcyjne.

Instalacja

  • wypakuj pliki do folderu Solaris BVG\Texture\rep
  • sprawdź, czy działa wszystko tak, jak powinno.
  • jeśli wszystko działa, szerokiej drogi!

Porady

Możesz stworzyć „pusty” numer taborowy.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zdjęcia autobusów 8401, 8402 i 8403 w serwisie Phototrans.

Kopiuj, korzystaj, acz nie modyfikuj!

POBIERZ (DOWNLOAD)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s