Lubelski Mercedes Citaro G

Pełna nazwa projektu: Najbardziej zbliżona do realnej wersja Mercedesa O530G Citaro G Facelift

Licencja: CC BY-SA 4.0

Przegubowe Citara zostały dostarczone do Lublina w sierpniu 2011 roku po wygranym przetargu na dostawę 27 autobusów przegubowych i 53 dwunastometrowych.

Autobusy napędza silnik OM457LA o mocy 354 koni mechanicznych w zabudowie wieżowej. Sprzężony jest z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.5.

Przegubowce są bardzo bogato wyposażone: w duże, przesuwne okna boczne; klimatyzację przestrzeni pasażerskiej; automaty biletowe, czy rozbudowany system informacji pasażerskiej (obok Autosanów M12LF to pierwsze autobusy w Lublinie wyposażone w elektroniczne tablice boczne pokazujące przebieg całej trasy).

Autobusy otrzymały numery taborowe od 2343 do 2369.

W OMSI występują drobne różnice względem pierwowzorów:

  • Wyświetlacz boczny w pierwszym członie składa się z dwóch segmentów (numer linii i kierunek) i nie prezentuje trasy przejazdu.
  • Wyświetlacze wewnętrzne prezentujące przebieg trasy zostały „zamontowane” w najbardziej zbliżonych do pierwowzoru miejscach. Są także innego typu z uwagi na to, że w OMSI nie da się zaprogramować tablic w taki sposób, jak w rzeczywistości. Wyświetlacz BS170 zaś działa dokładnie tak, jak ma to miejsce w prawdziwym świecie. Wzorcem była Warszawa – jedno z dwóch miast, gdzie zdecydowano się na takie tablice. Drugim miastem jest Wrocław.
  • Sterownik SRG3000P zastępuje zastosowany w prawdziwych Citarach nowszy model SRG-3100P.
  • Zamontowane są również kasowniki starszego typu niż ma to miejsce w pierwowzorach.
  • Zabudowa kabiny jest nieco odmienna – ta, która jest w OMSI została zastosowana dopiero w Mercedesach Conecto G zamówionych przez Warbus.
  • Tylna lampa przeciwmgłowa została zamontowana w zderzaku, a nie w jednej z lamp zespolonych.
  • Autobus w OMSI posiada okna uchylne zamiast szerokich przesuwnych.

Działanie wyświetlaczy wewnętrznych typu ETL-416120:

  • Wyświetlacze domyślnie prezentują: godzinę i datę oraz imieniny. Po wyborze linii i kierunku (nie jest ważne, czy przez klawisz 4, czy 7) – również te informacje.
  • Podczas odtwarzania zapowiedzi następnego przystanku wyświetlacze prezentują nazwę najbliższego przystanku wraz z odpowiednią adnotacją.
  • Napis „Przystanek:” i nazwę aktualnego przystanku – po cofnięciu przystanku na sterowniku oraz po otwarciu drzwi – „Przystanek:” i nazwę aktualnego przystanku. W drugim przypadku informacja znika dopiero po zamknięciu drzwi.
  • Po wciśnięciu przycisku „STOP” – napis „STOP”.

Działanie wyświetlaczy BUSE BS170:

  • Wyświetlacze włączają się razem ze sterownikiem SRG-3000P.
  • Jeśli sterownik jest włączony – prezentowana jest tylko godzina.
  • Po wprowadzeniu linii i kierunku klawiszem 4 – wyświetlacz pokazuje linię, godzinę oraz przystanek końcowy.
  • Po wprowadzeniu trasy z rozkładem jazdy (klawisz 7) – wyświetlacz pokazuje wszystkie zaprogramowane informacje.

Chcę mieć przesiadki!

To proste – w pliku HOF należy uzupełnić linijki 9, 10 i 11.

Lista autorów innych modyfikacji, bez których ta wersja Citaro by nie powstała, na końcu wpisu!

Zmiany względem bazowego pojazdu w symulatorze:

  • malowanie lubelskie w dwóch wersjach
  • numery taborowe i rejestracyjne nakładane przez symulator
  • czcionki wyświetlaczy zewnętrznych R&G Mielec
  • poprawione czcionki wyświetlaczy wewnętrznych R&G Mielec
  • ustawienie i opisanie czcionki polskich tablic rejestracyjnych
  • spolszczenie komputera pokładowego VDO
  • nowe tekstury automatu biletowego oraz tablicy bocznej BUSE
  • całkowicie nowe makro sterujące wyświetlaczami wewnętrznymi R&G
  • wprowadzenie nowych opcji (przesiadki oraz licznik przystanków do końca trasy) dla tablicy BUSE BS170
  • nowe oświetlenie wewnętrzne
  • więcej niż jeden kasownik w plikach konfiguracyjnych modelu (wpisane są wszystkie, nie tylko ten nad I osią)

POBIERZ (DOWNLOAD)


Modyfikacje, bez których ten pojazd by nie powstał:

Zatem cała paczka zawiera zawartość innych, niżej wymienionych autorów:

  • Alterr, Helvete i inni współtworzący – Mercedes O530G Facelift
  • Morphi i inni współtworzący – Modyfikacja Morphiego
  • Kajot3D – sterownik R&G SRG3000P i dwie czcionki R&G (7×5 oraz 12×5)
  • Mateusz612 – wyświetlacz R&G ETL416120
  • Silkeborg – czcionki RG1, RG2 i RG3 (przed kosmetycznymi poprawkami niektórych znaków)
  • 487376 – tablica boczna BUSE BS170
  • Pitoras – automat biletowy Elgeba
  • Darek59 – czcionka tablic rejestracyjnych
  • Witalij Ł., DarkWolf, MaxZhdan – czcionka „Odometr”

 

Reklamy

4 myśli na temat “Lubelski Mercedes Citaro G

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s